برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی خبرداد: بهسازی بیش از هزار کیلومتر از راه‌های استان در یک سال

  • کد خبر: ۱۷۹۲۷۹
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
استاندار خراسان رضوی خبرداد: بهسازی بیش از هزار کیلومتر از راه‌های استان در یک سال
استاندار خراسان رضوی وضعیت ۳۸ درصد راه‌های اصلی و ۴۰ درصد راه‌های فرعی را نامطلوب توصیف کرد و گفت: پروژه روکش کردن راه‌ها از ابتدای تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد و تا امروز از هزار کیلومتر بهسازی راه عبور می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بهسازی راه‌های استان خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما وضعیت روسازی راه‌هاست، با ارزیابی سامانه‌ای جاده‌ها اسکن می‌شوند و سامانه بر اساس دو معیار یعنی چاله‌ها و ناهمواری‌های سطح محورها، جاده را آنالیز می‌کند و به آن‌ها نمره می‌دهد.

وی با بیان اینکه بحث ناهمواری با شاخص یک تا پنج و بحث چاله با شاخص یک تا ۱۰۰ ارزیابی می‌شوند، اضافه کرد: بر اساس این آنالیز مشخص می‌شود هر محور در چه سطحی باید برایش هزینه شود تا به شرایط قابل قبولی برسد؛ بر اساس برداشتی که در سال ۱۴۰۱ از راه‌های استان انجام شد چیزی حدود۲ هزار و ۸۰۸ کیلومتر یعنی حدود ۷۲ درصد از ۳ هزار و ۸۷۹ کیلومتر راه شریانی اصلی ما نیازمند اقدام تشخیص داده شده که بر اساس برآورد، اعتباری در حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی تصریح کرد: ۳۸ درصد از راه‌های اصلی باید بهسازی سنگین شود یعنی باید هزینه‌ای معادل ۴۰ درصد هزینه ساخت را انجام دهیم تا چاله‌ها را پر و روکش کنیم.

نظری با بیان اینکه در حوزه راه‌های فرعی از مجموع ۲ هزار و ۳۷ کیلومتر حدود هزار و ۷۶۹ کیلومتر نامناسب تشخیص داده شده است، این عدد را معادل ۸۷ درصد راه‌های فرعی دانست که نیمی از این میزان بحرانی است.

استاندار خراسان رضوی وضعیت ۳۸ درصد راه‌های اصلی و ۴۰ درصد راه‌های فرعی را نامطلوب توصیف کرد و از طرح تحول بهسازی راه‌ها خبر داد و گفت: پروژه روکش کردن راه‌ها از ابتدای تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد و تا امروز از هزار کیلومتر بهسازی راه عبور می‌کنیم.

وی ادامه داد: این هزار کیلومتر در محور مشهد به نیشابور و سبزوار و نیز محدوده شهرستان رشتخوار و خواف انجام شده است. برای روکش و آسفالت این راه‌ها ۷۶۰ میلیارد تومان از منابع ملی و ۲۶۱ میلیارد تومان از منابع استانی هزینه شده که با احتساب قیمت قیر، حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شده است.

نظری با بیان اینکه بخش زیادی از خرابی جاده‌ای ناشی از ترافیک و بار معدنی و تریلی‌هاست، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان ماه صفر لکه‌گیری‌ها را ۱۰۰ درصد انجام دهیم و روکش کنیم.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی اظهار کرد: توافق شده است که هزار کیلومتر دوم هم با قدرت آغاز شود که البته هزینه قسمت دوم با احتساب تورم حدود ۲هزار میلیارد تومان خواهد بود. برنامه ما در طرح تحول بهسازی راه برای ۳هزار کیلومتر پیش‌بینی شده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->